Sverige förlorade kvartsfinalen i VM

Årets VM-slutspel är över för svenskt vidkommande. Det svenska laget förlorade i kvartsfinalen mot Brasilien. Det brasilianska laget fortsatte sedan sin marsch i VM genom att i semifinalen slå Norge och ses just nu spela VM-final mot USA. Anmärkningsvärt är att det Brasilianska laget som återigen satte käppar i hjulen för det svenska laget är detsamma som slog det svenska laget vid VM- semifinalen i Lille 1998.

I det svenska laget spelade: Tommy Gullberg – Lars Andersson, båda Stockholm, Mats Nilsland – Björn Fallenius, Malmö - New York, och Magnus Lindkvist – Peter Fredin, Höör - Malmö. Lagkapten Daniel Auby och coach Johan Ebenius, båda Stockholm.

Butlerscoren för det svenska laget (IMP / per spelad bricka):

Fredin - Lindkvist 0,32

Fallenius - Nilsland 0,29

Gullberg - Andersson 0,14

Nästa uppgift är NiklasData Championship som spelas i Stockholm den 21-24 april. Dit kommer bl.a. J. Meckstroth och Geir Helgemo. Vad gäller Internationella tävlingar för vårt svenska landslag väntar närmast NM på Island i juni och OS i Holland i augusti.

Bifogar en giv från en av Sveriges matcher i VM.

Inkliv kan straffa sig!

Här följer en giv från Sveriges match mot Sydafrika. Trots svensk förlust på brickan nedan noterades vinst med 20-10 i matchen.

Väst / Nord-Syd

ª 10872